Consultative Selling 2.0 - tailormade trainingen

Op maat gemaakte trainings-interventies die leiden tot een effectieve ontwikkeling van de structurele kennis, attitude en vaardigheden van commerciële teams. Het stelt het team, accountmanagers èn (pre-sales) consultants, in staat om aanmerkelijk effectiever te verkopen en zich als team te onderscheiden. Niet alleen door de propositie zelf, maar vooral door de manier waarop het verkoopproces gemeenschappelijk wordt gestructureerd en de manier waarop de vaardigheden worden toegepast.

Dit wordt gegarandeerd door 3 didactische kenmerken:
1. Inhoudelijke inzichten en structuren aangesloten op het sales proces van de opdrachtgever.
2. Inspirerende, realistische manier van overdracht en oefening gebaseerd op de realiteit.
3. Team-building om een effectieve teamperformance te realiseren.

Projectscope

Over het algemeen kan deze methode worden overgebracht aan sales teams in twee interventies van 2 dagen. Voorafgegaan door een kick-off (1 dagdeel) om de verwachtingen te verhogen en een voorbereiding te bespreken.

Daarnaast is er een borgingsmodule (1 dagdeel).De trainees hebben hier een belangrijke taak om het geleerde in de praktijk te presenteren aan het commerciële management.

Roadmap voor succes

We hechten er grote waarde aan om de voorbereiding van de training in samenspraak met het commercieel management en de interne trainingsafdeling vorm te geven. Het doel is om bestaande methoden op te lijnen met de Consultative Selling methoden. Dit resulteert in het tailormade Consultative Selling 2.0 handboek. Dit handboek wordt samen met het commercieel management van de klant ontwikkeld en door de interne trainingsafdeling gebruikt bij de coaching en borging van de Consultative Selling 2.0 methode.

Resultaat van de training

Getrainde verkopers hebben een grondige kennis van de structuur van een verkoopgesprek. Ze zijn in de regie van het besluitvormingsproces. Ze weten waar ze naartoe willen en wat ze willen bereiken op ieder moment van het gesprek. Ze beschouwen niets als vanzelfsprekend en verliezen nooit hun focus, terwijl ze zoveel mogelijk proberen door te dringen tot de behoeften van de klant en deze door en door leren te begrijpen voordat ze een oplossing bespreken, zodat hun antwoord op de behoeften van de klant, daadwerkelijk waarde toevoegt.

De trainees hebben een consultatieve spirit, structuur en skills in de interactie met klanten en zijn in de regie tijdens verkoopgesprekken. Zij ontwikkelen vaardigheden in het verkrijgen van commitment, waardoor klanten opener en eerlijker informatie zullen delen over hun behoeften, concurrenten, prijzen, beslissingscriteria, en andere informatie die van cruciaal belang is om business te winnen.

Beerschot & Simons helpt teams om effectief en inspirerend samen te werken

Onze tailormade sessies vinden plaats in onze eigen prachtige trainingslocatie op de Drentse heide. Prachtig verscholen tussen de bossen en akkers ligt Ruimte & Rust: onze eigen inspirerende locatie met alle mogelijkheden om aan een team te werken: - Feedback oefeningen - Samen koken in de teamkeuken - Een kookworkshop van een professionele kok - Mountainbiken onder begeleiding - Goede gesprekken bij de houtkachel of het kampvuur - Teampizza's bakken in de houtgestookte oven of een BBQ. Kijk hier voor meer informatie over onze accommodatie.



Ervaringen & referenties: